طراحی وب سایت فروشگاهی حرفه ای

Wiki Article


طراحی وب یک موضوع پیچیده است. طراحان و توسعه دهندگان باید هم ظاهر بصری (نحوه ظاهر وب سایت) و هم طراحی کاربردی (نحوه عملکرد وب سایت) را در نظر بگیرند. با توجه به موارد زیادی، فرآیند طراحی می تواند دشوار باشد. برای ساده کردن کار، ما این راهنما را برای شما آماده کرده ایم.

در این راهنما، ما بر روی اصول اولیه، اکتشافات و رویکردهایی تمرکز می کنیم که به شما کمک می کند یک تجربه کاربری عالی برای وب سایت خود ایجاد کنید. ما با چیزهای جهانی مانند جریان های کاربر (نحوه تعریف ساختار وب سایت) شروع می کنیم و سپس به صفحه فردی می رویم (آنچه در طراحی وب سایت باید در نظر گرفته شود). ما سایر جنبه های مهم طراحی مانند ملاحظات تلفن همراه و آزمایش را پوشش خواهیم داد.

طراحی جریان های کاربری
اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید جریان کاربر یا روشی است که بازدیدکننده در وب سایت شما حرکت می کند. از این گذشته، طراحی صفحه وب ایجاد مجموعه ای از صفحات منفرد نیست. این در مورد ایجاد جریان است. این مسیر یک سری مراحل است که بازدیدکننده از نقطه ورود (اولین صفحه ای که در آن سقوط می کند) تا اقدام خاصی که می خواهید انجام دهید (معمولاً یک اقدام تبدیل مانند ثبت نام، خرید و غیره) طی می کند. موارد زیر به شما کمک می کند تا در هنگام طراحی وب سایت خود، جریان کاربران خود را تعیین کنید.

ساختار اطلاعات
معماری اطلاعات (IA) رشته ای است که به شما امکان می دهد اطلاعات را به طور واضح و منطقی برای بازدیدکنندگان خود سازماندهی کنید. معماران اطلاعات نحوه ساختاردهی اطلاعات را توسط کاربران تجزیه و تحلیل می کنند و سلسله مراتبی را ایجاد می کنند که مطابق با انتظارات کاربر باشد. IA خوب نتیجه تحقیقات و تست‌های قابلیت استفاده کاربران است.

روش های مختلفی برای تحقیق در مورد نیازهای مصرف کنندگان وجود دارد. اغلب، معمار اطلاعات در مصاحبه‌های کاربر، مرتب‌سازی نقشه و تست قابلیت استفاده تعدیل‌شده شرکت می‌کند، جایی که او نحوه تعامل افراد با طراحی موجود را مشاهده می‌کند و نظرات خود را در مورد آن به اشتراک می‌گذارد.

مرتب‌سازی کارت تکنیک ساده‌ای است که به پزشکان UX اجازه می‌دهد بفهمند که کاربران چگونه محتوا را گروه‌بندی و سازماندهی می‌کنند.
مرتب‌سازی کارت تکنیک ساده‌ای است که به پزشکان UX اجازه می‌دهد بفهمند که کاربران چگونه محتوا را گروه‌بندی و سازماندهی می‌کنند. تجربه اعتبار تصویر ux.
IA همچنین برای تعریف ناوبری سایت و منوها استفاده می شود. هنگامی که تمرین‌کنندگان UX کار منو را کامل می‌کنند، از تکنیک دیگری به نام تست چوب استفاده می‌کنند تا ثابت کنند که کار می‌کند. آزمایش درخت قبل از طراحی رابط واقعی انجام می شود.

تست درختی روشی قابل اعتماد برای تعیین اینکه آیا کاربران می توانند با ساختار منوی پیشنهادی کار کنند یا خیر است.
تست درختی روشی قابل اعتماد برای تعیین اینکه آیا کاربران می توانند با ساختار منوی پیشنهادی کار کنند یا خیر است. اعتبار تصویر به گروه نیلسن نورمن.
ناوبری جهانی
ناوبری سنگ بنای قابلیت استفاده است. اگر بازدیدکنندگان نتوانند وب سایت شما را مرور کنند، به احتمال زیاد آن را ترک خواهند کرد. به همین دلیل است که پیمایش در وب سایت شما باید از چندین اصل پیروی کند:

سادگی. ناوبری شما باید به بازدیدکنندگان کمک کند تا بفهمند چگونه با کمترین کلیک ممکن در سایت شما حرکت کنند.
وضوح. در مورد معنای هر گزینه ناوبری نباید حدس زد.
ثبات. سیستم ناوبری باید برای تمام صفحات وب سایت یکسان باشد.
هنگام طراحی ناوبری چند نکته را در نظر داشته باشید:

مدل ناوبری را بر اساس نیاز کاربر انتخاب کنید. ناوبری باید نیازهای اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما را برآورده کند. به عنوان مثال، اگر اکثر کاربران شما با معنی خود نماد آشنا نیستند، بهتر است از پیمایش در منوی همبرگر خودداری کنید.
اولویت را به گزینه های ناوبری بدهید. یک تیم طراحی خوب، گزینه های ناوبری را با توجه به وظایف مشترک کاربر، با در نظر گرفتن اولویت و فراوانی وظایف، اولویت بندی می کند.
آن را قابل مشاهده کنید. بار شناختی کاربر را با مشاهده دائمی گزینه های ناوبری مهم به حداقل برسانید. وقتی گزینه‌های ناوبری را پنهان می‌کنیم، این خطر را داریم که بازدیدکنندگان نتوانند آنها را پیدا کنند.
مکان فعلی خود را در میان بگذارید. عدم یافتن مکان بازدیدکننده فعلی یک مشکل رایج در بسیاری از وب سایت ها است. اگر بازدیدکنندگان باید بپرسند من کجا هستم؟، این نشانه واضحی است که ناوبری شما نیاز به کمی کار دارد. برای وب‌سایت‌های بزرگ، نشانگرهای موقعیت مکانی مانند خرده‌های نان را ارائه دهید.
طراحی بصری و کاربردی لینک های وب
پیوندها یک عنصر کلیدی در ناوبری وب هستند. طراحی بصری و کاربردی آنها تأثیر مستقیمی بر قابلیت استفاده دارد. با اینها چند قانون را رعایت کنید



ساخت وب سايت

Report this wiki page